Reklamacje i zwroty
Reklamacje i zwroty
Przy odbiorze przesyłki sprawdź, czy opakowanie nie zostało uszkodzone. W przypadku uszkodzonej paczki sporządź protokół szkody (w przypadku przesyłek kurierskich) lub podążaj zgodnie z instrukcjami przewoźnika (w przypadku automatów paczkowych). Niewielkie uszkodzenia paczek są normalne i nie grożą uszkodzeniem produktu.
Jeżeli zakupiony towar okazuje się mieć wady fabryczne lub jest niezgodny z opisem, prosimy o postępowanie zgodnie z poniższą procedurą reklamacyjną:
Postępowanie reklamacyjne
-
Klient może złożyć reklamację wobec Sprzedającego, w szczególności w przypadku niezgodności Produktu z umową bądź wad Produktu, a także jeżeli działania Sprzedającego są realizowane niewłaściwie lub niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
-
Reklamację można złożyć w drodze elektronicznej poprzez formularz kontaktowy lub w formie poczty elektronicznej bądź pisemnie na adres Sprzedającego.
-
Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, dane kontaktowe, numer zamówienia, opis problemu i żądania klienta.
-
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Sprzedający zwraca się do Klienta składającego reklamację o jej uzupełnienie.
-
Sprzedający rozpatruje reklamację w przeciągu 14 dni od otrzymania wadliwego produktu lub od momentu otrzymania zgłoszenia od Klienta, jeżeli wysyłka produktu nie jest wymagana.
-
Gdy wymiana bądź naprawa Produktu okaże się możliwa, Sprzedający powiadomi o tym Klienta oraz przekaże wszelkie informacje dotyczące dalszego toku postępowania.
-
Sprzedający nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
-
Sprzedawca zwraca płatność tą samą metodą, którą użył konsument, chyba że konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, bez dodatkowych kosztów.
-
Klient będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
-
może skierować sprawę do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy inspekcji handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu;
-
może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia zaistniałego sporu;
-
może skorzystać z bezpłatnej pomocy w sprawie pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
-
może skorzystać z europejskiej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
Odstąpienie od umowy
-
Klient może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu. Możliwe jest częściowe odstąpienie od danego zamówienia.
-
W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa uważana jest za niezawartą w stosunku do Produktu, od zakupu którego Klient odstąpił.
-
Produkt powinien zostać przesłany w oryginalnym opakowaniu, z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami.
-
Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania Produktu.
-
Koszt odesłania Produktu do Sprzedającego ponosi Klient.
-
Sprzedawca zwraca płatność tą samą metodą, którą użył konsument, chyba że konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, bez dodatkowych kosztów.
-
Kwota zwrotu zostanie pomniejszona, jeśli w wyniku częściowego odstąpienia od umowy, wartość pozostałych produktów przekroczy granice przedziałów cenowych dla danego rodzaju wysyłki.
-
W przypadku przekroczenia terminu odstąpienia od umowy, Sprzedający może odesłać produkt na koszt Klienta.
-
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.